tankaristillhet

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Broder J - 7 april 2011 07:59

Ofta när man diskuterar kyrkor och samfund faller vi ut i ett dömande tankesätt. Vi har alldeles för lätt att se felen och bristerna när det gäller samfund och inte det som faktiskt är bra. Kanske tenderar vi när det gäller den romersk-katolska kyrkan är att man målar ut hela RKK som en skock pedofiler med tanke på pedofilskandalen. Kanske målar man ut pingsrörelsen som sekteristisk med hänvisning till den tragiska händelsen i Knutby. Oavsett vilka dömande attityder vi har mot människor uppmanar oss Bibeln att inte döma. Ja, Bibeln är så tydlig att den säger "med den dom ni dömer andra ska ni själva bli dömda.


Jag är ingen perfekt människa. Visst händer det att man ofta tänker och talar illa om andra människor och kyrkor. Men det gör det absolut inte rätt.

Presentation

Den här bloggen villa vara lite i varje. Ett sätt att nå ut med budskapet om Jesus, men även att skriva om personliga funderingar och delar ur mitt liv. Anonymiteten är självvald. Om du vet vem jag är ber jag dig ödmjukt att inte, här i bloggen, nämna mig

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards